Urolig søvn stadigvæk :)

16. november 2020

Alder:
6 mdr.

Urolig søvn stadigvæk :)

Kære Helen

Jeg ved godt jeg har spurgt om det før, men jeg har simpelthen brug for et råd nu :)

Arthur er fra 1/6, så snart 6 måneder. Han er bare sød, nem og dejlig... eneste lille minus er hans urolige nattesøvn, som er ved at drive mor til vanvid!!!

Han karter rundt i sengen (han sover med mig i dobbeltsengen) og jeg har kun lidt held med at få ro på hvis jeg ligger ham på siden og holder hans hænder. Det virker lidt, men så snart jeg slipper går det løs igen :(

Der er sjovt nok ingen problemer i barnevognen, her sover han sine lure fint og roligt.

Du får lige hans dagsrytme, hvis det skulle have betydning for noget.
Det skal lige siges at vi snart starter op med flere måltider og kød, men skal lige over de 6 måneder først :)

Vågner ...

Annonce

... ca. kl. 06.00

Ca 8-8.30 får flaske i barnevogn og sover en lille time (han er begyndte helst at ville have flasken inden sovetid, så kan ikke få den i ham inden)

Ca kl. 10.00 får han grød med frugtmos til og vand af kop

Ca kl. 11.30-12.00 bliver han puttet med flaske til anden lur og sover ca. 1,5 time

Sidste lur tages i fars arme omkring kl. 16.00 og er på en halv times tid.

Kl. 17-17.30 aftensmad af grøntsagsmos med vand af kop

Kl. 19-19.30 puttetid i egen seng med flaske.

Kl. Ca kl. 22.00 begynder urolighederne og så kommer han over i mors seng.

Natflaske får han mellem 01-02.00

Håber du kan se om der er noget jeg kan ændre eller investere i, så natten kan blive lidt mere rolig:)

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Karina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin